Kundeservice

Hej, hvad kan vi hjælpe med?

Her kan du søge og finde svar på de oftest stillede spørgsmål.

Emner

Ofte stillede spørgsmål

Levering

Hvilke leveringsmetoder kan jeg vælge?

Forsendelse af varer sker med GLS. Leveringstiden er typisk 1-3 hverdage såfremt varen er på lager. Rettidig levering forudsætter, at GLS overholder dag-til-dag-levering.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS’ målsætning om dag-til-dag-levering, hvorfor levering hertil må forventes forlænget.

Vi leverer pt. udelukkende til danske og svenske adresser. Har du behov for at få tilsendt til et andet land, så kontat vores kundeservice.

Læs mere om levering og leveringsomkostninger her.

Leverer I til postbokse?

Nej vi leverer ikke til postbokse. Du kan vælge mellem hjemmelevering, valgfri GLS pakkeshop eller til din arbejdsadresse.

Til Sverige sender vi med UPS til privatadresser.

Læs mere om levering og leveringsomkostninger her.

Hvordan sporer jeg min bestilling?

Når vi bekræfter din ordre, sender vi dig en mail hvor GLS tracking nummeret står. Der kan du altid følge status på din bestilling. Ellers er du også altid velkommen til at kontakte vores kundeservice og de hjælper dig gerne.

Kan jeg ændrer min leveringsadresse?

Hvis du ikke har fået et GLS tracking nummer, kan du stadig ændre leveringsadressen. Kontakt blot kundeservice på telefonen og de kan hurtigt hjælpe dig. 

Hvad er jeres leveringstid, og hvor meget koster leveringen?

Ordrer afgivet inden kl 14 vil som regel blive pakket og sendt samme dag.

For forsendelser i Danmark med GLS er leveringtiden typisk 1-3 hverdage.

Køber du for 299 DKK eller mere, så er der fri fragt til pakkeshops i Danmark. Køber du for mindre, vil en pakke koste minimum 39 DKK at sende til pakkeshops og firmaadresse - 69 DKK til privatadresser. Køber du for mere end 299 DKK og vælger levering til en privatadresse, vil fragtprisen være 29 DKK.

Beløbet for fragten vil blive hævet sammen med ordren.

For pakker til Sverige opnår du fri fragt ved køb over 599 DKK. Leveringstiden med UPS er typisk 2-6 hvedage.

Læs mere under Leveringsomkostninger og Handelsbetingelser

Ordrer

Jeg har placeret en ordre - hvad sker der nu?

Når du har bestilt en vare hos Basic Treasure, vil du inden for 5 minutter modtage en kvittering på din ordre.

Dag 0-1: Vores søde kollegaer på lageret pakker din bestilling og klargøre den til afsendelse.

Dag 0-2: Når vi har sendt din bestilling afsted, sender vi en ordrekbekræftelse og kvittering til din e-mail. Heri vil du også finde et track & trace-nummer til GLS.

Dag 1-3: Dine produkter er leveret. (90% af alle bestillinger kommer frem inden dag 2).

Dag 7-14:Vi ønsker brændende at blive bedre til dét, vi gør. Derfor sætter vi stor pris på din feedback, og du vil muligvis blive inviteret til at skrive en anmeldelse omkring din købsoplevelse.

Jeg har købt en vare, som nu er markeret som udsolgt?

Det kan desværre ske, at en vare bliver udsolgt, hvis to kunder gennemfører en bestilling på samme vare på samme tidspunkt. I disse sjældne tilfælde vil vi kontakte dig hurtigst muligt.

Det er desværre ikke muligt for os at sende varen automatisk, og derfor trækker vi selvfølgelig heller ikke nogle penge fra din konto.

Vi anbefaler, at du holder øje med shoppen, når/hvis varen kommer på lager igen.

Er det muligt at ændre/annullere en bestilling?

Nej. Da vi behandler din bestilling med det samme, er det ikke muligt i vores system at foretage ændringer. Hvis du mod forventning ikke længere ønsker dine bestilte varer, kan du returnere dem eller nægte modtagelse i pakkeshoppen. Læs mere i voresreturpolitik. Husk, at uafhentede pakker ligger i pakkeshoppen i 10 dage inden de returneres til os, hvilket kan påvirke tilbagebetalingstiden.

B2B - Jeg har en virksomhed - kan jeg købe hos jer?

Hvis du ønsker at købe større mængder Basic Treasure® som B2B-virksomhed er du velkommen til at kontakte os.

Vilkår for erhvervsdrivende kan rekvireres via henvendelse til info@basictreasure.dk. Det samme gælder for privatpersoners køb, hvis dette er med henblik på videresalg.

Jeg har modtaget den forkerte vare/størrelse - kan I hjælpe mig?

ØV! Først og fremmest beklager vi, at du har modtaget den forkerte vare eller den forkerte størrelse.

Hvis du har fået en forkert vare leveret, beder vi dig følge vores retur-program. Se vores returpolitik her.

Betaling

Hvilke betalingsmetoder kan jeg vælge?

Betalingskort

Når du handler på Basictreasure.dk, og benytter et betalingskort, vil du blive bedt om at verificere din betaling igennem 3D Secure (dette kan hedde "Verified by VISA" eller "Mastercard Secure" afhænging af din udbyder). Dette er en proces, som går via din bank, så hvis du oplever problemer, beder vi dig tage kontakt til din bank.

  • Vælg "Kortbetaling" som betalingsmetode i kassen.
  • Et nyt vindue åbner, hvor du skal vælge, hvilket kort du vil benytte. Udfyld de obligatoriske informationer.
  • Vi accepterer følgende betalingskort: Visa, Mastercard og Dankort.

MobilePay

  • Vælg "MobilePay" som betalingsmetode i kassen.
  • Du vil herefter blive videresendt til en side, hvor du skal indtaste dit mobilnummer.
  • Du modtager nu en anmodning i MobilePay app'en, som du skal godkende for at gennemføre betalingen.
Hvornår bliver mine penge trukket?

Beløbet reserveres i første omgang på din konto, når købet er gennemført - vi trækker først pengene, når vi har afsendt din pakke.

Retur & tilbagebetaling

Hvordan returnerer jeg?

Du kan læse meget mere om, hvordan du kan returnere i vores returpolitik.

Hvornår må jeg senest returnere min pakke?

Hos Basic Treasure har vi udvidet fortrydelsesfrist på 365 dage i stedet for de lovpligtige 14 dage ved online salg. Vores basisvarer er nemlig også basisvarer om 1 år!

Læs mere i vores returpolitik.

Hvordan bytter jeg størrelse?

Vi tilbyder ikke ombytning. Hvis du ønsker en anden størrelse eller model, så skal du afgive en ny bestilling og blot returnere den vare som du ikke ønsker. Følg blot guiden i voresreturpolitik.

Skal jeg betale returfragt?

Du betaler en returfragt ved tilbagelevering af varen, medmindre du afleverer pakken personligt.

Vi anbefaler, at du bruger vores returportal, hvor du samtidig køber en forsikret returfragt med track&trace igennem vores fragtaftale. Klik her at komme til returportalen. Gælder kun hvis du bor i Danmark.

Vi har ikke faste returaftaler med udenlandske fragtfirmaer. Her kan du med fordel købe returfragt ved din lokale fragtmand. 

Jeg har ikke modtaget en returkvittering - men ifølge sporingen skulle I have fået min pakke retur?

Selvom distributøren har afleveret pakken hos os, kan det stadig tage 5 hverdage at behandle returneringen.

Det skyldes, at returneringsprocessen er en manuel proces, der kræver en kvalitetskontrol, før vi kan lægge produktet/produkterne på lager igen.

OBS! Ved nogle distributører stopper sporingen ved omdelingscentralen, og du vil ikke være i stand til at spore pakken helt til vores lager.

Vi sender dig en mail, så snart din retur er registreret, og vi har startet refunderingsprocessen.

Hvornår bliver jeg refunderet for min retur?

Dag 0: Returpakken bliver afleveret.

Dag 1-7 : Returpakken ankommer til distributørens depot. Pakkesporingen kan hos visse distributører stoppe her.

Dag 8-14: Returpakken ankommer til os og bliver herefter behandlet.

Dag 14: Refunderingen gennemføres og returkvitteringen sendes via mail.

Det tager normalt mellem 2-5 bankdage, før beløbet er synligt på din konto. I visse tilfælde kan der gå op til 10 bankdage, afhængig af din bank.

Julegaver & bytteservice

For varer købt til julegave gælder sammen returneringsregler som altid – vi tilbyder 365 dage fra købsdatoen – fordi vores produkter holder – i dag, i morgen, om en måned og om et år.  

Følg blot vores almindelig returneringspolitik, som du finder her på siden.

Rabatkoder

Hvad er rabatkoder?

Rabatkoder er koder, der kan anvendes i indkøbskurven for at opnå en rabat. Koderne anvendes eksempelvis i forbindelse med forskellige kampagner, tilmelding til nyhedsbrev osv.

Rabatkoderne er oftest tidsbegrænsede.

Hvordan anvender jeg min rabatkode?
  • Læg varerne, som du vil bestille, i indkøbskurven og klik hefter på "Køb nu" eller "Gå til betaling"
  • Tilføj rabatkode i "Rabatkode"-feltet
  • Klik på "Brug". Du vil nu kunne se rabatten og beløbet, der bliver trukket fra dit køb. Rabatkoden virker først, når du har klikket på "Brug".

    OBS! Det er vigtigt, at du skriver koden NØJAGTIG som vist. Koden fungerer ikke, hvis du benytter mellemrum mellem bogstaverne eller ikke skriver det med stort, som skal være med stort.

Vær opmærksom på, at visse rabatkoder kun kan anvendes én gang. Du kan i nogle tilfælde godt bruge flere forskellige rabatkoder. Det vil fremgå af rabatkodevilkårene.

Kan jeg få tilført en rabatkode, hvis jeg har glemt at bruge den?

Ja. Kontakt vores kundeservice med det samme, hvis du har glemt at taste rabatkoden. Hvis koden er gyldig på din bestilling, kan vi hjælpe dig med at tilføje den.

Påvirker en rabatkode min returret?

Når du anvender en rabatkode, fordeles rabatten på alle varerne på bestillingen, og beløbet som refunderes ved en retur tilpasses efter dette. Ved en delvis retur bliver rabatten på de returnerede varer ikke overført til de varer, som du vælger at beholde. Vi udsteder ikke en ny rabatkode, hvis du returnerer hele ordren.

Jeg har indløst min rabatkode - hvorfor får jeg kun rabat på nogle varer?

Der gives kun rabat på ikke i forvejen nedsatte varer. Det vil sige, at du ikke får yderligere rabat, hvis det du køber eksempelvis allerede er sat 20% ned i pris.

Reklamationer

Pakken er beskadiget - kan I hjælpe mig?

Det beklager vi! Vi håber, at produkterne er intakte og uden skader.

Hvis ikke, så skal du kontakte vores kundeservice via info@basictreasure.dk.

For hurtig håndtering af din reklamation skal du inkludere følgende:

  • Skriv "Reklamation" i emnefeltet
  • Fuldt billede af pakken, hvor fragtlabelen er synlig.
  • Billede af selve skaden på pakken.
  • Billede af det beskadiget produkt eller oplysninger om, hvilken/hvilke vare(r), der mangler.
Der mangler noget i min pakke - hvad gør jeg?

Vi er ekstremt kede af at høre, at der mangler en vare i din pakke.

  • Husk at tjekke din ordrebekræftelse og vær sikker på, at varen ikke var udsolgt og derfor ikke afsendt.
  • Hvis pakken var beskadiget, skal du gå til afsnittet: Pakken er beskadiget, kan I hjælpe mig?
  • Hvis ikke pakken var beskadiget, så kontakt vores kundeservice og udspecificér hvilken eller hvilke varer, der mangler - vi hjælper dig gerne.
Hvad gør jeg, hvis jeg har et defekt produkt?

Vi beklager mange gange, at du oplever en fejl/defekt på ét af vores produkter.

Dit køb er omfattet af købeloven, hvilket betyder, at du enten kan få et defekt produkt repareret, ombyttet, refunderet eller modtage et afslag i prisen for den. Det er påkrævet, at reklamationen er berettiget, og at defekten ikke er et resultat af forkert brug af produktet, herunder også forkert vask.

Et defekt produkt skal meddeles til os indenfor 2 år efter, du har modtaget varen og inden for rimelig tid efter problemet opstår. Vi anbefaler, at du kontakter os hurtigst muligt og ikke senere end 2 måneder efter problemet opstår. Derudover anbefaler vi ikke, at du anvender produktet, imens vi behandler din reklamation.

For at vi hurtigt kan bedømme problemet, anbefaler vi, at du opretter reklamationen ved at følge nedenstående trin:

  • Send en mail til info@basictreasure.dk og skriv “Reklamation” i emnefeltet.
  • Tag et par billeder, der tydeligt viser produktet og selve problemet med varen.
  • Beskriv skaden/defekten så detaljeret som muligt samt hvordan den opstod.

Når vi har modtaget dine billeder og beskrivelse, vil vi behandle din reklamation så hurtig som muligt - vi kontakter dig på mail vedrørende udfaldet for reklamationen indenfor få arbejdsdage. Omkring helligedage og ferieperioder kan der være længere svartider.

Du kan læse mere om reklamationsret og klagemuligheder i vores handelsbetingelser.

Om Basic Treasure

Åbningstider

Vores kundeservice har følgende åbningstider:

Mandag - Fredag: 09.00 - 14.00

Weekender og helligedage: Lukket

Du kan kontakte os på følgende måder:

Telefon: +45 88 77 87 10

Mail: info@basictreasure.dk

Om Basic Treasure

Basic Treasure® er et dansk basismærke, som blev grundlagt i 2021 med ønsket om at tilbyde en simpel online basisvare-shoppingoplevelse til hele familien. Vores sortiment består af et velovervejet udvalg af basis-tekstilvarer i god kvalitet inden for undertøj, strømper, lingeri og nylon. Produkter, som de fleste mennesker bruger hele tiden og de produkter, som sidder allertættest på kroppen, hvorfor

Basic Treasure® også går op i at sikre, at vores produkter ikke indeholder sundheds- eller miljøskadelige kemikalier.

Den 19. august 2022 lancerede vi vores webshop og siden da har vi solgt basisprodukter til danskerne.

Basic Treasure® ejes, forvaltes og vedligeholdes af Milestone Company ApS – en stærk værdibaseret tekstilvirksomhed med adskillige års erfaring inden for privatlabelløsninger inden for lingeri, undertøj, strømper og nylon i Danmark såvel som i udlandet.

Læs mere om Basic Treasure®

Firmaets hovedkontor
Basic Treasure
C/O Milestone Company A/S
Kokholm 13A
DK-6000 Kolding